Soft Open Betan eroaa täysversioista päivityksillä ja vikakorjauksilla, jotka ilmestyvät milloin tahansa MMO-pelien kehityskauden aikana. Esimerkiksi Neverwinterin beeta-julkaisun yhteydessä pelaajat pystyivät pelaamaan Dungeons and Dragons -ympäristön Tarnished Coast -kenttää. Neverwinter oli MMO-peli kehittäjiltä Perfect World ja Cryptic. Mielenkiintoisia suuntauksia on esiintynyt myös muissa Perfect Worldin ja Crypticin peleissä.

Pelaamisen taustalla oleva psykologia on parantumassa. Uhkapelaaminen on aina ollut rutiininomaista toimintaa monissa osissa Yhdysvaltoja, mukaan lukien Philadelphiassa ja Atlantic Cityssa.

Muissa maailman osissa, kuten Suomessa, uhkapeliteollisuus toimii enemmän oligopolin kaltaisesti.

Online-kasinoiden lisäksi pelaajien määrä kasvaa nopeasti myös rennoissa mobiilipeleissä ja MMO-peleissä. Siksi MMO-pelien segmentin odotetaan jatkavan kasvuaan. Vuoteen 2022 mennessä MMO-pelien markkinan odotetaan kasvavan lähes 31 miljardiin euroon.

Muiden voittajien seuraaminen

Oletko koskaan miettinyt, miksi peliautomaatin voiton yhteydessä sitä hehkutetaan niin paljon? Tämä on tahallinen strategia, jonka tarkoituksena on houkutella muita pelaajia liittymään peliin. Tilausmalleja hyödyntävät pelit käyttävät Skinner Boxia vastaaviin tarkoituksiin. Se työntää sinua kohti seuraavaa positiivista kannustinta. Kun on kyse ilmaispelien pelaajiin, paras tapa päästä voittavalle puolelle on käyttää rahaa.

MMO-adaptaatio

Star Trek Online -pelissä voiton sattuessa avataan lockbox ja koko pelaajakanta saa tiedon uudesta voittajasta. Jokainen online-pelaaja saa tämän viestin, eikä ilmoituksia voi poistaa käytöstä. Tällaisen vaihtoehdon tarjoaminen olisi haitallista sen ansioille.

Muiden pelaajien katselu on lockboxien suurin myyntitehoste. Nämä myynnit tarkoittavat rahaa. Koska voittomahdollisuudet ovat pienet ja koska pelaajat käyttävät näihin lockbox-avaimiin paljon rahaa, nämä pelit jatkavat olemassaoloaan.

Pelaaminen rahamerkeillä

Uhkapelaamisen universaali tapa on vaihtaa raha pelimerkeiksi. Yksi syistä, miksi kasinot käyttävät tätä lähestymistapaa, on siksi, että pienten pelimerkkien siirtäminen on helpompaa kuin ison rahatukun. Pääsyy on kuitenkin se, ettei pelimerkkejä pidetä rahallisena arvona, vaan pidemminkin leluna, jota käytetään uhkapelitransaktioiden suorittamiseen.

Miten MMO-pelit ovat sopeutuneet?

 

MMO-peleissä käytetään samankaltaista menetelmää pisteiden säilyttämiseen. Suurin osa peleistä ei käytä tätä lähestymistapaa. Perfect Worldin Zen-valuutalla on kuitenkin suora korrelaatiosuhde Yhdysvaltain dollariin. Nämä setelit muunnetaan välittömästi pisteiksi, jonka vuoksi pelaajan mielessä se ei enää kuulu samaan kategoriaan.

Toiset, jotka korreloituvat suoraan Perfect Worldin Zeniin, ovat Neverwinterin Astral Diamonds ja Star Trek Onlinen Dilithium. Nämä ovat vain pelin sisäistä valuuttaa, joten niitä on helpompi käyttää.

Tulevaisuudennäkymät

Kasinopsykologian konsepti on ollut olemassa vuosien ajan ja se näyttää vain kasvavan. Vaikka Neverwinter uskaltautui kokeilemaan tilauksetonta provisiota, se tuntee psykologian pelin hyvin. Siksi tämä ei ole suuri riski Perfect Worldille ja Crypticin MMO-peleille.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here