Kasinoala on yksi maailman suurimmista toimialoista. Lähes jokaisessa maassa on olemassa paikkoja ja keinoja pelata uhkapelejä. Kasinoala suuruuteen vaikuttaa moni asia, mutta ylivoimaisesti suurin syy alan suuruuteen on mahdollisuus pikaiseen rikastumiseen ja elämän totaaliseen muuttumiseen.
Täytyy kuitenkin muistaa, että kasinopelaaminen tulisi olla hupia eikä sitä missään nimessä voi suositella kenellekään elinkeinoksi. Maailmassa toki on vedonlyönti- ja pokeriammattilaisia, mutta se on erilaista kuin oikea kasinopelaaminen!
Kasinomaailma myös hieman eroaa asiakkaiden houkkuttelussa monista muista aloista. Monesti voisi kuvitella, ettei hyväksi koettua palvelua lähtisi kovin mielellään vaihtamaan uuteen. Nettikasinoita kuitenkin nousee uusia kuin sieniä sateella, joten kasinoalalla tämä hyvän palvelun laki ei toimi todellakaan samalla tavalla kuin muualla. Uudet kasinot kilpailevat jatkuvasti asiakkaista erilaisin houkuttelevin keinoin, kuten jakamalla etuja.
Miten tehdään päätös kasinon valinnasta
Perinteinen markkinointi on kasinoalalla Suomessa todella vaikeaa, koska Suomessa Veikkauksella on monopoliasema uhkapelien myynnin suhteen. Tämä siis estää ulkomaisten uhkapeliyhtiöiden mainonnan julkisissa väylissä, kuten televisiossa ja radiossa. Kuitenkin varmasti jokainen suomalainen on törmännyt jonkin toisen vedonlyöntiyhtiön mainokseen internetissä.
Kasinoiden tärkein keino houkutella uusia asiakkaita on tarjota pelaajalle jotain plussaa siitä, että hän valitsee juuri heidän pavelunsa käytettäväkseen.
Normaalein tapa on tarjota pelaajalle kasinobonuksia, joilla pelaaja pääsee kokeilemaan kasinoa omien ja bonusrahojen avulla.
Monesti bonuksia saa jopa ilman omaa rahaa ja parhaimmassa tapauksessa niin, että rahoja ei ede tarvitse kierrättää vaan kaikki pelitilillä olevat rahat ovat suoraan pelaajan omia rahoja.
Nettikasinot ovat tunnettuja siitä, että varsinkin uuden asiakkaan houkuttelussa isot bonukset ovat tuttu käsite. Monet toimijat tuottavatkin useita eri nettikasinoita, jotta pelaajalla on useampi mahdollisuus saada saman taustayrityksen kasinoilla useita tervetulobonuksia. Monesti tuntuu, että tarjontaa on jopa enemmän kuin kysyttävää.
Monet kasinot mainostavat mielellään aiemmin kasinoilla pelanneille henkilökohtaisella markkinointiviestinnällä. Eli aina kun taustayhtiö lanseeraa uuden kasinon on aiemmin pelanneen vaikea välttyä kuulemasta tämän uduen kasinon avaamisesta ja sen mahdollisesta bonustarjonnasta.
Toinen merkittävä markkinointi kanava on niin sanottu Affiliate- reitti. Siinä kasinoa markkinoidaan jonkin julkisuudesta tutun henkilön avulla. Elikkä nettikasinot maksavat julkisuudesta tutulle henkilölle, että he kertovat pelaavansa jollain tietyllä kasinolla ja kertovat sen hyvistä puolista.
Tätä kautta henkilöä somessa seuraavat saavat tietoa kasinosta ja sen tarjouksista, vaikka käytännössä tällainen toiminta onkin Suomessa kiellettyä. Mikään ei kuitenkaan käytännössä estä kansalaista pelaamasta eikä kertomasta siitä muille. Julkisuduen henkilöt ovat ihmisten silmissä luotettuja ja monesti heidän taloudellinen tilanteensa on hyvä. Tästä syystä henkilön piilomarkkinointi luo ihmiselle mielikvuan, että pelaamalla kasinolla, minäkin voin saavuttaa tuollaisen aseman.
Kuitenkin tärkein houkuttelukeino kasinoilla on edelleen tänä päivänä kattava bonustarjonta ja suora markkinointi vanhoille asiakkaille.
Miksi Kasinot jakavat ilmaista rahaa
Lähes kaikki toimijat tarjoavat niin uusille kuin vanhoille pelaajilleen ilmaista pelirahaa bonuksen tai ilmaiskierrosten muodossa, monet vielä jopa kokonaan ilman pelaajan omaa talletusta. Miksi tällainen sitten on nettikasinoille kannattavaa? No tietysti sen takia, että pieni maistiainen pelaamisesta saa pelaajan yleensä pelaamaan lisää ja tallettamaan rahaa kasinolle.
Tämä on kuitenkin se pääkeino, jolla kasino omaa toimintaansa pyörittää.
Bonukset kuulostavat yleensä todella hyvältä, mutta niissä on yleensä aika tiukat reunaehdot siihen, että saat rahat ulos. Bonuksilla on monesti kierrätysvaatimuksia. Elikkä tarkoittaa sitä, että jos saat 100e bonuksen ja kierrätysvaatimus on vaikka 20 kertainen, tulee sinun pelata bonuksella yhteensä 2000e edestä.
Tämä tietysti hieman vaikeuttaa sillä pelien palautusprosenttien ollessa 95 tienoilla on todennäköistä, että kasinolla häviää rahaansa kierrosten kuluessa. Monesti myös nostosummille on annettu rajoituksia. Eli saadessasi bonuksen ja saadessasi voiton, et pysty välttämättä kauhean isoa summaa edes kasinolta nostamaan pois.
Tärkein keino siis kasinoilla asiakkaiden houkutteluksi on henkilökohtainen mainostaminen ja bonusten tarjoaminen. Bonuksilla saa mukavasti painetta omaan kassaan ja pääsee kokeilemaan houkkuttelevia pelejä hieman enemmän kuin mitä itse olisi valmis panostamaan.
Markkinoinnin avulla bonukset saadaan asiakkaiden tietoon ja täten saadaan kasinoille lisää asiakkaita. Vaikka markkinointi on muille kun Veikkaukselle Suomessa kiellettyä, kasinot kyllä löytävät keinon saada tarjouksensa suomalaisten tietoisuuteen.