T-Mobile on aloittamassa uuden ohjelman, joka kerää ja jakaa tietoja mainostajille näyttääkseen käyttäjien kiinnostuksen kohteita paremmin vastaavia mainoksia. Asiakkaat otetaan tähän mukaan oletusarvoisesti, mutta he voivat halutessaan kieltäytyä tiedon jakamisesta. Operaattori ilmoitti muutoksesta tietosuojakäytännön päivityksessä viime kuussa, ja Wall Street Journal huomasi sen tiistaina.

Uusi käytäntö vaikuttaa sekä T-Mobilen että Sprintin asiakkaisiin, koska yritykset sulautuivat viime vuonna, ja käytäntö antaa luvan operaattorille jakaa tietoja, kuten selaustietoja ja käytettyjä sovelluksia. Käytäntö tulee voimaan 26. huhtikuuta. Yritys selvensi, että sen keräämät tiedot eivät ole sidoksissa käyttäjän nimeen, mutta ne linkitetään yksilölliseen mobiilimainostunnisteeseen.

Kun käytäntö tulee voimaan, verkkoselaamista ja puhelimen käyttöä koskevia tietoja kerätään ja jaetaan oletuksena mainostajien kanssa. Jos olet T-Mobilen tai Sprintin asiakas, sinun on kieltäydyttävä, jos haluat estää tämän.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here